onsdag den 2. februar 2011

Velkommen til denne her min blog :o)

Mærker hvordan jeg egentlig ikke helt ved hvad jeg skal skrive, - for hvordan starter man sådan en blog?
Mærker hvordan det føles så alt for følsomt og sårbart, - at mærke og finde ord for det jeg mærker, - og jeg som ellers er så vant til at dele mig selv og min inderside, med netop ord der beskriver hvad jeg mærker. - Men jeg er endnu i et "rum" jeg ikke er fortrolig med, - jeg kender ikke "væggene" her, - og jeg kender heller ikke mine evt. modtagere, - om der er nogen, - og hvis, om jeg så får mig selv tilbage i modtagelsen, og på hvilken måde, - eller om mit udtryk forsvinder ud i intetheden, - at der slet ingen modtagelse er. 
Kan jeg bære det? - Kan jeg bære mig selv i det, og forblive intakt i mit omrids? - Kan jeg risikere det? - tør jeg at stille mig her i "det åbne", hvor der endnu ingen fortrolige "vægge" er, og give mig selv og det jeg har at give, til verden, - kan jeg det også herfra? - Jeg kan det andre steder, men kan jeg det også her, - i dette "åbne rum", som jeg nu selv skaber, og inviterer andre ind i? - Ja, jeg tror jeg kan, - jeg føler jeg kan, - det er jo det jeg gør, - og det der lige nu blotter min følsomhed og min sårbarhed allermest. - Men det er også heri jeg finder min styrke, - følsomhed gør sårbar, og ud ad det vokser styrken. Uløseligt er de forbundet inden i mig, - vævet ind i hinanden og knyttet til den tråd, der forbinder mig allermest med mig selv. - Jeg kan ikke mistes længere, - den tråd forankrer mig i mig selv, og fylder mit omrids ud, med det der allermest er mig, - følsomhed der gør sårbar, der gør stærk.

Jeg sender nu mig selv afsted igennem mine ord, mens jeg samtidig med forbliver lige her hvor jeg er.
  

6 kommentarer:

  1. tillykke med bloggen Pernille - jeg synes altid det er udfordrende at udvide sin sårbarheds-radius...:-) så godt gået...din åbne dialogform når nu længere ud...!!

    SvarSlet
  2. Pernille du kan og du tør ..... Du mærker efter, og gør lige præcis det der er bedst for dig ;))
    Knus Conni

    SvarSlet
  3. Tillykke fra mig også med din blok her. Det er jo lige sagen for dig Pernille, her kan du vælte dig rundt i ord, som du er så dygtig til at give liv, mening og forståelse.
    Knus fra Marijanne og alle hjerterne. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    SvarSlet
  4. Tak sødeste Marijanne og alle hjerterne <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 - og flere hjerter herfra mig til dig <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Knus og kram til dig <3 <3 <3

    SvarSlet